Вести

"СЕВЕРТРАНС" ИМА СВЕТЛУ БУДУЋНОСТ

Будућност предузећа „Севертранс“ АД у реструктурирању,  не брине само запослене у овом предузећу, већ и локалну самоуправу. Градоначелник Сомбора Саша Тодоровић је оптимиста у погледу решавања даљег функционисања сомборског аутобуског превозника 

- Актуелна дешавања у „Севертрансу“ брину како Градску управу, тако и запослене у овом предузећу, али и државу. Не ћутимо, отворили смо ово питање и у дневној смо комуникацији са Министарством привреде, односно државним секретаром који је задужен за неколико предузећа у реструктурирању. Дешавања око „Севертранса“ имају двојак аспект – први је позитиван, а то је да је менаџмент у складу са Унапред припремљеним планом реорганизације (УППР ) успео да постигне договор са повериоцима и смањи дуговања. Договорено је да повериоци опросте 40 одсто дуговања „Севертрансу“, а да 60 одсто дуговања наплате. Овакав договор потврђује да повериоци у „Севертрансу“ виде потенцијал и схватају колико је значајан за локалну самоуправу и читаву државу. Са друге  стране, Привредни суд у Сомбору је вратио на дораду 13 тачака УППР-а, што не иде у прилог свим овим напорима – објаснио је градоначелник Сомбора Саша Тодоровић и навео да нема обичај да критикује судство, али је интересантно да „судију интересује зашто су се повериоци одрекли својих потраживања, што превазилази његова овлашћења.“

Градоначелник Тодоровић још наводи да је менаџмент  „Севертранса“ тражио одлагање стечајног поступка, a Министарство привреде је направило предлог према Влади Републике Србије.

- За нас је Севертранс значајан, како због запослених у предузећу, тако и због тога што суфинансирамо путовање ђака путника и настао би колапс када би изостао превоз ученика у школу. Колапс би настао и код привредних субјеката чији радници користе услуге Севертранса код доласка на посао. Оптимиста сам, ресорно Министарство је уважило наше аргументе да је то предузеће које има потенцијал, а у каквом облику ће се појавити после овог процеса, су теме за преговоре са Владом. Државни капитал је 53 одсто, а уколико се и дуг претвори у државни капитал, он ће износити 80 одсто укупног капитала „Севертранса“. Желимо да државу заинтересујемо да Севертранс задржи као јавно предузеће, јер има потенцијал, а посебно су значајне  линије  према иностранству – казао је градоначелник Саша Тодоровић.